+90 (533) 497 50 37
[email protected]
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • HAKKINDA
    • KVKK
    • Sorumsuzluk Kaydı
  • FAALİYET ALANLARI
  • HABERLER
  • İLETİŞİM
TürkçeTürkçe
EnglishEnglish

Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) nedir?

6 ay önce
Makaleler

Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS ) Yetki Doğrulama Uygulaması 01.01.2025 ‘te zorunlu olarak uygulanmaya başlanacak.

Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) nedir?

A.Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ile 31 Ağustos 2023 tarihinde yapılan değişiklikle emlak ilan sitelerine (örnek SAHİBİNDEN.COM ) ilan verirken, yönetmelikte sayılı gerçek ya da tüzel kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların taşınmaz ticareti faaliyetlerini yaparken, kimlik ve yetki doğrulama yükümlülüklerine getirilmiş ve bu amaçla da EİDS adı verilen elektronik sistem getirilmiştir.

Emlak ilan siteleri ya da platformlarının entegrasyonu 01.11.2023 tarihinde  başlanmış, EİDS ‘in başka bir basamağı olan yetki doğrulama sistemi ise 15.09.2024 tarihinde uygulanmaya başlanmıştır.

B.EİDS ile emlak ilanı,  sadece taşınmaz sahibi, taşınmaz sahibinin birinci ve ikinci derece kan hısımları veya eşi ile taşınmaz sahibince yetkilendirilen yetki belgeli emlak işletmeleri tarafından verilebilir. Elektronik İlan Doğrulama sistemince doğrulanmayan, yetki belgesi bulunmayan emlak işletmelerin ilan veremeyeceklerdir.

C.Elektronik İlan Doğrulama sistemi gereği 1 Ocak 2025 tarihi milat kabul edilecek ve emlak işletmeleri yetki doğrulama adımını tamamlamadan  emlak ilanı veremeyecektir.

  1. Elektronik Bilgi Doğrulama Sistemi, taşınmaz (emlak ) sahibinin emlak işletmesini, E-Devlet sistemi üzerinden oluşturulan bir yetkilendirme ekranından yapacaktır. EİDS adı verilen sistemde 2 ayrı bölüm bulunmaktadır.Gerçek kişiler ve tüzel kişiler. Tüzel kişiler için, E-Devletinizin 2 aşamalı giriş sisteminin aktif olması gerekir.

E.Emlak ilanı vermek isteyen taşınmaz sahibi, ilana konu taşınmazı, yetkilendirmek istediği emlak işletmesini, yetki süresini belirleyip , yetkilendirme adımını bitirmiş olacaktır.Şunu belirtmekte fayda var, emlak sahibinin yetkilendirme işlemi, emlak sahibinin taşınmazı üzerinde emlak işletmesine bir tasarruf ya da tapu işlemi yapılması şeklinde bir yetki değildir. Sadece, emlak ilanının yayınlanması için bir ön koşuldur.

F.Elektronik İlan Doğrulama Sisteminden verilen yetki belgesi emlak sözleşmesi, taşınmaz gösterme belgesi, alım satıma ve alım-satım aracılık yerine asla geçmez.Emlak satımı ya da kiralanması sürecinde, yine bu sözleşmelerin hazırlamanması, imzalanması gerekecektir.

Elektronik İlan Doğrulama Sisteminde İlanlar Nasıl Verilecek?

Bireysel İlanlar Yönünden

  • Bireysel emlak ilanları  taşınmazın sahibi, taşınmaz sahibinin eşi veya birinci ve ikinci derece kan hısımları (annesi, babası, çocuğu, büyükannesi, büyükbabası, torunu ve kardeşi) tarafından verilebilecektir.EİDS , sayılı bu kişiler dışında emlak ilanı verilmesine  izin vermeyecektir.
  • Bireysel ilanın verilmesinde ilk olarak sistem ilgili alana taşınmaz numarasının yazılmasını isteyecektir.Taşınmaz numarası E-Devlet sisteminde Tapu bilgileri sorgu kısmında , taşınmaz bilgileri alanında yer almaktadır.Sistem bilgileri doğrulayınca , ilan girişini tamamlayacaktır.

 Kurumsal İlanlar Yönünden  (Emlak İşletmesi İlanları)

  • Taşınmaz Sahibi Emlak İşletmesini Yetkilendirmeli
  • Taşınmaz sahibi öncelikle , emlak işletmesini ilan verilmesinde yetkilendirmek için e-Devletten “EİDS Taşınmaz İlanı Yetkilendirme İşlemleri” bölümüne  giriş yapmalıdır.
  • Açılan sayfanın sağ üst köşesinde bulunan “Yetkilendirme İşlemleri” kısmına tıklanmalıdır.Açılan ekranda , yetkilendirme yapacak kişinin sahibi bulunduğu taşınmaz/lar liste halinde görülecektir.Daha sonra , hangi taşınmaz için yetki verilecekse , o taşınmaz seçilerek  “Devam Et” butonuna tıklanmalıdır.
  • Gelen sayfada “yetki belgesi numarası” kısmına, taşınmaz için  hangi emlak işletmesi yetkilendirilmek isteniyorsa, emlak işletmesinin yetki belgesi numarası girilir. Peki, emlak işletmesi yetki belgesi numarası nereden temin edilir? Yetki belgesi numarası, bizzat emlak işletmesinden temin edilebilir, ya da https://ttbs.gtb.gov.tr/Home/BelgeSorgula linki yardımıyla emlak işletmesinin bilgileri yazılarak sorgulama yapılınca temin edilebilir.
  • Son adım ise “Yetki Bitiş Tarihi” mutlaka  girilmelidir. (Yetki süresi  3 ay ve üzeri olmalıdır.3 aydan az olamaz.) Bu adımın ardından “Kaydet” butonuna tıklanır ve sürece dair işlem tamamlanır.
  • Emlak işletmeleri, taşınmaz ticareti yetki belgelerini Ticaret Bakanlığı’ndan almalıdırlar. Emlak İşletmesince İlanın Girilmesi

H.Emlak işletmelerinin yetki belgesi, hangi taşınmaz için  yetkilendirilmiş iseler o taşınmaza münsahırdır. Sadece yetki verilen, taşınmaza dair  ilan girişi yapabilirler.

I.İlan girişinde emlak ilan sitesinde,  ilgili alana taşınmaz numarasının girilmesi zorunludur.Sistem yetki kontrolünü otomatik olarak yapacak ve yetki var ise normal ilan verme prosedürü tamamlanarak ilan girişi yapılacaktır. İlan girişi yapılacak taşınmaz numarasının, emlak (taşınmaz)  sahibinden talep edilmesi gerekir.

 

Arabulucu Avukat

                                                                                                         Penbe Üner Keskin

Son Yazılar

  • Yargıtay Kararı: Feshe Bağlı Alacaklar İçin Yeniden Arabuluculuk Şart! 28 Ocak 2025
  • “Arabuluculuk Faaliyetleri Kapsamında Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesine” İlişkin Kamuoyu Duyurusu 14 Ocak 2025
  • Siber Güvenlik Başkanlığı Kuruldu 12 Ocak 2025
  • Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) Rehberi: TTB Zorunluluğu, İstasyon Yükümlülükleri ve Güncel Gelişmeler 8 Ocak 2025
  • Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) nedir? 28 Aralık 2024

Kategoriler

  • Basında Biz (9)
  • Makaleler (20)
HAKKIMIZDA

Arabulucu Avukat Penbe ÜNER KESKİN 41853 sicil numarası ile İstanbul Barosuna bağlı olarak serbest avukat olarak çalışmaktadır. 2005 yılından beri aktif avukatlık ve 2017 yılından beri resmi Arabuluculuk hizmeti sunmaktadır. Hukukun farklı alanlarındaki uyuşmazlıklara çözümler sunmaya devam etmektedir.

KURUMSAL
  • Sorumsuzluk Kaydı
  • KVKK
  • Çerez Politikası
  • Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu
İLETİŞİM

Halaskargazi Caddesi, No:111 Kat:6 Daire:14, Şişli/İSTANBUL
+90 (212) 219 75 72
+90 (533) 497 50 37
[email protected]

E-posta
Facebook
Twitter
LinkedIn

2025 © Tüm Hakları Saklıdır. TurkDijital.com

Yasal Uyarı: Bu site Türkiye Barolar Birliği’nin Meslek Kurallarına ve Reklam Yasağı Kurallarına tabidir. Sitenin kendisi, logosu ve içeriği, reklam iş geliştirme ve benzeri amaçlar ile kullanılamaz. Bu web sitesine link yaratmak yasaktır. Web sitemizde yer alan bilgiler hukuki mütalaa veya tavsiye değildir.

Günümüzde hukuki uyuşmazlıklar, bireylerin ve kurumların sıklıkla karşılaştığı sorunlar arasında yer alıyor. Mahkeme süreçlerinin uzun ve maliyetli olması, tarafları alternatif çözüm yolları aramaya yönlendiriyor. İşte bu noktada, arabuluculuk etkili bir çözüm yöntemi olarak öne çıkıyor. Arabuluculuk, tarafsız ve bağımsız bir arabulucu eşliğinde, tarafların kendi çözümlerini üretmelerini ve uzlaşmaya varmalarını sağlayan bir süreçtir.

Arabuluculuğun Avantajları Nelerdir?

  • Hızlı Çözüm: Mahkeme süreçlerine kıyasla çok daha hızlı sonuç alınır.
  • Düşük Maliyet: Mahkeme masrafları ve uzun süreli avukatlık ücretlerinden tasarruf sağlar.
  • Gizlilik: Süreç ve sonuçlar gizli tutulur, ticari itibarınız korunur.
  • Gönüllülük Esası: Taraflar, sürece gönüllü olarak katılır ve her aşamada kontrol sahibidir.
  • Tarafların Kontrolünde Çözüm: Taraflar, kendi ihtiyaçlarına ve menfaatlerine en uygun çözümü kendileri belirler.
  • İlişkilerin Korunması: Özellikle ticari ilişkilerde, arabuluculuk süreci ilişkilerin korunmasına yardımcı olur.

Avukat Penbe Üner Keskin Arabuluculuk Hizmetleri

Arabuluculuk alanında deneyimli ve uzman kadromuzla müvekkillerimize profesyonel destek sunmaktayız. Arabulucu Avukat Penbe Üner Keskin, taraflar arasında adil ve dengeli bir iletişim ortamı sağlayarak, uzlaşmaya varılması için gerekli hukuki bilgi ve deneyimini paylaşmaktadır.

Hangi Alanlarda Arabuluculuk Hizmeti Veriyoruz?

  • Ticari Uyuşmazlıklar: Şirketler arası alacak verecek, sözleşme ihlalleri, ortaklık uyuşmazlıkları, vb.
  • İş Hukuku Uyuşmazlıkları: İşçi ve işveren arasındaki alacaklar, işe iade, mobbing, vb.
  • Aile Hukuku Uyuşmazlıkları: Mal paylaşımı, nafaka, velayet gibi konularda (boşanma davası arabuluculuk kapsamında değildir),
  • Tüketici Uyuşmazlıkları: Ayıplı mal veya hizmetten kaynaklanan uyuşmazlıklar.
  • Gayrimenkul Hukuku Uyuşmazlıkları: Kira sözleşmelerinden kaynaklanan uyuşmazlıklar, komşuluk hukuku, vb.

Neden Bizimle Çalışmalısınız?

  • Uzman Kadro: Alanında uzman ve deneyimli arabulucularımızla hizmetinizdeyiz.
  • Tarafsız Yaklaşım: Taraflara eşit mesafede, adil ve objektif bir süreç yönetimi sağlıyoruz.
  • Çözüm Odaklılık: Müvekkillerimizin menfaatlerini koruyarak, sürdürülebilir çözümler üretmeye odaklanıyoruz.
  • Güven ve Gizlilik: Sürecin her aşamasında gizliliğe ve güvene önem veriyoruz.
Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul etmiş olursunuz. KVKK